Mark Bode

Business Design

Business Design bevindt zich op het snijvlak van intuitief en analytisch denken. Dit is precies het gebied waar ik in werk. Als ik met creatieven werk, gebruik ik mijn analytische inzichten om focus aan te brengen; te kijken waar mogelijkheden liggen; voor wie producten of diensten relevant kunnen zijn; hoe we het groter kunnen maken. In zakelijke omgevingen is juist meer creatief denken nodig om in deze tijd mee te kunnen met de snelle veranderingen. Creatieven voelen zich juist vaak prettig in een onzekere, ‘fuzzy’ situatie.

De creativiteit die ik inzet is gerichte creativiteit. Geen luchtfietserij of eindeloze brainstorms die teveel irrealistische ideeen generen. Het veel genoemde out-of-the-box denken zet ik om in ‘inside the box’ denken: door zaken af te bakenen bevorder je creativiteit en door ze vervolgens uit te vergroten, creeer je relevante inzichten die innovaties opleveren die bij bedrijven passen. Vervolgens zet ik die inzichten om in krachtige business cases.

In de USA is Business Design een bekend begrip met programma’s op Stanford (d.school) en Harvard (iLab). In het boek The Design of Business van Roger Martin vond ik voor het eerst duidelijk beschreven hoe ik zelf denk en werk. Onderstaande visual illustreert dit:

Schermafbeelding 2015-02-25 om 16.37.35

 

← Back
  • M.C.L. Bode Holding BV

    Mark Bode

  • bezoekadres
    1ste Middellandstraat 103
    3021 BD Rotterdam

  • postadres
    1ste Middellandstraat 103
    3021 BD Rotterdam

Logo / huisstijl: Luuk Bode. Webdesign & realisatie: Maarten Mieras. Fotografie: Anouk Griffioen.