Mark Bode

Business Design

Mijn expertise ligt in het ontwikkelingen van business en verdienmodellen in situaties waar die niet meteen voor hand liggen. Vaak complexe situaties, hoog-innovatief, multi-stakholder, verschillende belangen en de waarde is vaak nog niet eerder aangetoond. Creativiteit is dan nodig om tot nieuwe inzichten te komen. Design thinking principes en tools helpen om dit proces te stroomlijnen.

Business Design bevindt zich op het snijvlak van intuitief en analytisch denken. De creativiteit die ik inzet is gerichte creativiteit. Geen luchtfietserij of eindeloze brainstorms die teveel irrealistische ideeen generen. Het veel genoemde out-of-the-box denken zet ik om in ‘inside the box’ denken: door zaken af te bakenen bevorder je creativiteit en door ze vervolgens uit te vergroten, creeer je relevante inzichten die innovaties opleveren die bij bedrijven passen. Vervolgens zet ik die inzichten om in krachtige business cases.

In de USA is Business Design een bekend begrip met programma’s op Stanford (d.school) en Harvard (iLab). In het boek The Design of Business van Roger Martin staat dit helder uitgewerkt en onderstaande visual illustreert dit:

Schermafbeelding 2015-02-25 om 16.37.35

 

← Back

Logo / huisstijl: Luuk Bode. Webdesign & realisatie: Maarten Mieras. Fotografie: Anouk Griffioen.