Mark Bode

Projecten

TreeCollective

Meer bomen in de stad door de waarde van bomen zichtbaar, verhandelbaar en traceerbaar te maken.

Schermafbeelding 2019-06-12 om 12.45.29

 

Partners: Stadsboswachter, Jaap Tinssen

www.treecollective.nl

Status: opstartfase

 

Grassroots Business Lab

Incubator voor de wijk: de positie van wijkbewoners versterken door (lokaal) ondernemerschap.

Grassroots Business Lab

Opdrachtgever: Innovation Quarter, MRDH

Partners: Wolfpack, Wunderpeople, Rabobank, Gemeente Rotterdam, Delfshaven Cooperatie

grassroots.business

Status: loopt, de eerste 6 bedrijven en cases worden gelanceerd. Vervolgfinanciering in aanvraag.

 

Fieldlab Haringvliet

Veranderingen in de natuur blijvend onder de aandacht brengen door nieuwe business modellen.

Schermafbeelding 2019-06-13 om 09.31.57

 

Opdrachtgever: WNF, ARK Natuurbeheer

Partners: Wolfpack, Arie van Baarle, Hannah Meijer

Status: opdracht afgerond, op zoek naar partners en funding voor continuering van het lab

 

Tiny Apartments

Ontwikkelen van diensten die ervoor zorgen dat kleiner wonen comfortabel blijft.

10-small

 

Opdrachtgever: Heijmans

Partners: Wolfpack, Livework

 

Open Badges

Mini-certificaten die wijkbewoners kunnen behalen bij ondernemingen waardoor ze toegang krijgen tot de arbeidsmarkt. (een van de spin-outs van het Grassroots Business Lab)

WP-METROKAART-1.3-2

Opdrachtgever: Delfshaven Cooperatie

Partners: Rabobank, AltijdHR, Havenbedrijf Rotterdam

Status: loopt, bedrijven worden benaderd om badges uit te geven.

 

Circulaire markten en business model wijkcooperaties

In Rotterdam Zuid zamelt de Afrikaanderwijk Cooperatie afval gescheiden in. Daarnaast is er een grondstoffenstation gepland en zo wordt er gewerkt aan het circulair maken van de markt. Hoe kunnen deze ontwikkelingen elkaar versterken en wel dusdanig dat er een verdienmodel ontstaat? Dit verdienmodel is op de lange termijn hard nodig om deze initiatieven meer continuiteit te geven. Of – indien er geen verdienmodel mogelijk is – dit te erkennen en op zoek te gaan naar structurele bijdragen.

Status: loopt.

 

De Nieuwe Keuken

Het aantal aanbieders van keukens is enorm. Zou er ruimte zijn voor een nieuwe keuken? In onze eerste research blijkt dat het lastig is om een goede prijs-kwaliteit te vinden en een goede ervaring te hebben. De NPS-scores liggen enorm laag in de branche. Op basis van een volledig nieuwe customer journey, is i.s.m. Livework De Nieuwe Keuken ontwikkeld die zowel hoogwaardig is,  als een excellente ervaring heeft – zowel voor, tijdens als na levering.

Status: lancering verwacht 2019

 

Business Station WDKA en Creative Business Map

Creativiteit en ondernemen kunnen op gespannen voet staan met elkaar. Deze spanning kan juist leiden tot innovatie. Op de Willem de Kooning Academie heb ik het Business Station opgezet waar studenten gedurende hun studie kunnen werken aan het lanceren van hun product en onderneming.

CBM basisifiguur

 

www.creativebusinessmap.nl

 

Creative thinking for business

Voor corporates, overheden en business schools verzorg ik design en creative thinking sessies om complexe vraagstukken aan te pakken en om proposities te ontwikkelen. Ik overbrug daarmee een gat: kunstacademie studenten zijn gebaat bij meer ondernemerschap; business school studenten kunnen met design thinking tot betere oplossingen en proposities komen.

Opdrachtgevers zijn o.a. Rotterdam Business School, Gemeente Rotterdam, RIVM, Oce, PR bureau HVDM.

FOEL visual

 

 

 

 

← Back

Logo / huisstijl: Luuk Bode. Webdesign & realisatie: Maarten Mieras. Fotografie: Anouk Griffioen.